مشاوره کسب و کار اینترنتی مهم است. اما چرا؟ از زمان ورود اینترنت به ایران، کمتر از ۳۰ سال میگذرد. طی ۱۰ سال اخیر، تجارت الکترونیک و کسب و کارهای اینترنتی در فضای تجارت ایران با رشد درخشانی روبهرو شدهاند. به لطف اینترنت، بازاریابی دیجیتال به یکی از فضاهای مناسب و بسیار کارآمد برای اکثر کسب و کارها تبدیل شد. و با آغاز عصر شبکههای اجتماعی نظیر فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و …، بازاریابی در مقیاس جهانی، دستخوش تغییر شد و بسیاری از کسب و کارهای سنتی، یا تبدیل به کسب و کار اینترنتی شدند و یا اینکه در این مسیر، مجبور شدند که کسب و کار خود را منحل کنند.
در کشورمان نیز، با ورود استارتاپها در اوایل دهه ۹۰ به صنعت تجارت الکترونیک و همچنین دید بلندمدت و آیندهنگری برخی از شرکتهای کوچک و بزرگ ایرانی، کمکم عرصه برای ورود به فضای دیجیتال، برای تمام کسبوکارها نمایان شد. فرصتهای فوقالعادۀ فضای دیجیتال ایران و همچنین فضا برای رشد کسب و کار اینترنتی، و رسیدن به اهداف آن با هزینۀ به مراتب کمتر نسبت به بازاریابی و فروش سنتی، بسیاری از کسب و کارها و شرکتها را به سمت فضای دیجیتال، سوق داد.
اما سوال مهم اینجا نمایان میشود که چگونه کسب و کار اینترنتی خود را رشد دهیم؟ چرا نیاز به مشاوره برای کسب و کار اینترنتی داریم؟ چگونه میتوان از مشاوره کسب و کار اینترنتی، استفاده کرد؟ چگونه میتوان کسب و کار اینترنتی راه اندازی کرد؟
برای رشد در فضای دیجیتال و کسب و کار اینترنتی، میبایست به تمام جنبههای کسب و کار خود در زمینۀ دیجیتال مارکتینگ فکر کنید و برای هر یک از آنها، استراتژی مشخص داشته باشید. با شروع بزرگ شدن کسب و کارها و رشد آنها، لزوم نیاز به مشاوره در زمینه دیجیتال مارکتینگ، سئو، افزایش فروش آنلاین، افزایش بازدید وبسایت و … به شدت حس میشود. در صورت عدم توجه به هر یک از فاکتورهای کسب و کار اینترنتی، متاسفانه کسب و کار در یک نقطه متوقف خواهد شد و در نهایت، همانند بسیاری از کسب و کارهای دیگر، در صفحۀ دوم گوگل گم میشوند و دیگر خبری از آنها نیست.
یکی از مهمترین اهداف کسب و کار اینترنتی، رسیدن به صفحۀ اول گوگل در راستای اهداف استراتژیک کسب و کار است. بسیاری از کسب و کارها، برای این که بتوانند افزایش فروش بیشتری را تجربه کنند و یا اینکه وبسایتشان بازدید و کاربران بیشتری را همراه خود سازند، نیاز دارند تا بر روی بهینهسازی وب سایت خود، سرمایهگذاری کنند.
پیشتر در رابطه با سئو و بهینهسازی وبسایت صحبت کردهایم، اما برای این که به طور خلاصه با آن آشنا باشیم، سئو را میتوان زیرمجموعهای از دیجیتال مارکتینگ قلمداد کرد. در واقع، میتوان مجموعهای از تلاشها به منظور بهبود رتبه وبسایت در نتایج گوگل را سئو نامید.
برای بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی، سئو، کلیدیترین و مهمترین فاکتور آنها محسوب میشود که توجه ویژه به آن، از بیشترین اولویت میبایست برخوردار باشد، چرا که کسب و کار اینترنتی، تمرکز و تلاش اصلیاش بر روی افزایش بازدید و افزایش فروش است.
اگر همین الان تصمیم گرفتید که بیشتر در رابطه با استراتژی کسب و کار خود صحبت کنیم، میتوانید با شماره تلفن پایین صفحه تماس بگیرید و در سریعترین زمان ممکن، جلسهای را برای بررسی کسب و کار شما، داشته باشیم.
راه اندازی کسب و کار اینترنتی
اگر تصمیم گرفتهاید که کسب و کار اینترنتی خود را راهاندازی کنید، باید از همین ابتدا به شما بگوییم که در این راه، باید از افراد متخصص و با دانش، کمک بگیرید. در آغاز راه اندازی کسب و کار اینترنتی، باید به اولویتهای استراتژی و نحوۀ تدوین آنها بسیار دقت کرد. با این که موقعیتهای خوبی در فضای دیجیتال و اینترنتی موجود است، با این وجود بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی، با حضور بدون برنامه و بدون استراتژی، این بازار قدرتمند را از دست میدهند و جز هزینۀ اضافی، چیزی عایدشان نمیشود.
حضور مشاور کسب و کار اینترنتی، میتواند این مشکل را برطرف کند. مشاور کسب و کار اینترنتی، با توجه به مدل کسب و کار شما، استراتژی مخصوص کسب و کار شما را طراحی میکند و با توجه به وضعیت موجود و نگاه کسب و کار به آینده، بهترین مهندسی فرایند را انجام میدهد.
در راه اندازی کسب و کار اینترنتی و رشد آن، بهینهسازی وب سایت یا همان سئو، باید از ابتدای شروع مسیر کسب و کار، در اولویت قرار بگیرد و در انجام آن، هیچ زمانی را تلف نکرد. سئو، سرمایهگذاری شما برای خلق ارزش افزودهای است که در دراز مدت، کسب و کار شما را متحول میسازد و به فروش و بازدید محصولات شما کمک میکند. سئو، که خود بخشی از خدمات دیجیتال مارکتینگ است، میبایست با یک برنامهریزی دقیق و مشخص پیش رود تا بتوانید تمرکز خود را بر روی بهینه سازی وبسایت خود افزایش دهید.
خدمات دیجیتال مارکتینگ و مشاوره کسب و کار اینترنتی
به عنوان مشاور کسب و کار اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ، خدمات مشاوره شامل موارد زیر میشود:
- بهبود سئو وبسایت شما
- تعیین استراتژی هدفمند کسب و کار شما
- ارائه مشاوره تخصصی مرتبط با زمینه کسب و کار شما
- بررسی دقیق فعالیت رقیبان در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی
- و بصورت تخصصی، ارائۀ خدمات دیجیتال مارکتینگ که شامل طیف گستردهای بسته به نیاز کسبوکار شما میشود
احتمالاً سوالات زیادی برای شما پیش آمده و یا اینکه نیاز دارید تا در این مسیر، بیشتر راهنمایی شوید. همین الان، میتوانید با شماره تلفن پایین صفحه تماس بگیرید تا بتوانیم بیشتر در این باره، با یکدیگر گفتگو داشته باشیم
مشاوره و آنالیز کسب و کار اینترنتی در مشهد
برای مشاوره و آنالیز کسب و کار اینترنتی در شهر مشهد، میتوانید همین الان تماس بگیرید. برای جلوگیری از ضرر و هزینههای اضافی، و ارائه راهکاری متناسب با کسب و کار خود، هر کسب و کاری، میبایست از حضور و استفاده از تجربۀ یک مشاور کسب و کارهای اینترنتی و تجارت الکترونیک، بهره بگیرد. کاهش هزینهها، افزایش بازدهی کار، تعیین استراتژی هدفمند و دقیق، ایجاد اطمینان برای صاحبان کسب و کار، و … از مزیتهای حضور مشاور کسب و کار اینترنتی در کنار تجارت شما است. از آنجایی که فضای مجازی، الگوریتمهای گوگل، شبکههای اجتماعی و … دائماً در حال تغییر، به روز شدن و ارتقا هستند، در صورت فعالیت مجازی نیز، میبایست علاوه بر آگاهی بر تمام بخشها، از ابزارها نیز استفاده کنید و برای استفاده از دانش ابزارها نیز، میبایست از حضور فردی متخصص و با دانش، کمک بگیرید. بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ، برای کسب و کار اینترنتی حائز اهمیت است و در صورتی که در این بخش وارد شدید، قدرتمند پیش روید تا بتوانید برای کسب و کار خود در فضای مجازی، آیندهای متصور شوید و توان رقابت با رقیبان خود را در بازاریابی دیجیتال داشته باشید.